Xosé Díaz lembra os seus pais: Mimina Arias de Castro e Isaac Díaz Pardo
Mimina debuxada por Isaac Díaz Pardo nos seus anos mozos |
Desta volta dende o Alento Esbravexo non imos comentar o texto, pois este xa todo o ofrece. É preferíbel entregarlle directamente a palabra a Xosé Díaz para que informe con minucioso detalle.
Iso si, non queremos desaproveitar a ocasión para lle agradecer -con sinceridade- tres aspectos: en primeiro lugar que gustase de colaborar co documento textual que abaixo se reproduce así como con esoutros gráficos (debuxo e fotografía) que acompañan as súas palabras; en segundo termo, que tivese a ben querer contar connosco, co Alento Esbravexo, para homenaxear a persoa tan excepcional como foi Isaac Díaz Pardo; e por último, por entregar tan emotivas e imprescindíbeis reflexións co obxecto de rescatar a imaxe doutra persoa non menos necesaria, Mimina.
Beizóns e Memoria!!
MIMINA, A MULLER DE ISAAC DÍAZ PARDO
Foi a eterna
compañeira de Isaac, nas boas e nas malas, a cuxa causa se entregou en corpo e
alma. E colaboradora e sostén de moitos dos proxectos do seu home. Nacera en
1921 na Coruña e principiou a estudar pintura no obradoiro da cidade vella
coruñesa de Lolita Díaz Baliño, coa que traballou como axudante nas súas clases
na Escola de Artes e Oficios coruñesa. No obradoiro de Lolita coñece ao seu
sobriño, un tal Isaac Díaz Pardo que debuxaba e pintaba coma un mestre do
renacemento. Isaac axiña se vai a Madrid onte fai Belas Artes e comeza unha
carreira exitosa de pintor. Por influenza de Lolita, Mimina comeza a estudar a
carreira de Belas Artes en Madrid. Era unha moza que tiña, tamén, enormes
aptitudes para a pintura que, máis adiante, serán dunha gran axuda para os
proxectos de Isaac. En Madrid —estamos a falar dos primeiros anos coarenta—,
como xa apuntamos, está o seu mozo, e o pai da aspirante a pintora non ve con
bos ollos que estean xuntos tan lonxe, de maneira que deciden casarse para
poder emprender o camiño sen impedimentos. Isto ocorre en 1945 e tres anos máis
tarde deciden instalarse en O Castro de Samoedo, no concello de Sada, para
iniciar a aventura cerámica de todos coñecida, que continuaría na Arxentina nos
anos cincuenta e en Sargadelos, a partir dos anos sesenta. Foi nestes
emprendimentos industriais e culturais onde o labor de Mimina foi fundamental,
pois tanto aquí como no outro lado do Atlántico, foi ela a que organizou e puxo
a andar os obradoiros de decoración das fábricas de porcelana. En Sargadelos
creou Mimina, xunto coa súa nora María Ripoll, o obradoiro de xoiería, que se
coverteu nunha exitosa sección que contribuíu a aumentar o prestixio da
cerámica da Mariña luguesa, e que continuaria ata despois da súa morte en 2013,
poucos meses despois da desaparición do seu home. Non se entende a vida e a
obra de Isaac sen a colaboración da súa esposa, nas duras e nas maduras, pois
foron moitos os avatares que xuntos lograron superar, e moitos os esforzo,
renuncias e xenerosidade para que os múltiples proxectos de Isaac chegaran a
bon fin. Mimina sacrificou moitas das súas capacidades e talentos artísticos
para axudar á materialización dun proxecto único no panorama galego do século
XX, non só polo que xa apuntamos como artífice dos obradoiros de decoración e
xoiería, senón por toda a súa labor titánica para conservar a memoria do seu
home, arquivando e documentando todo labor de aquel mociño cheo de inquedanza,
vontade e compromiso que coñecera nun obradoiro de pintura coruñés da cidade
vella, onde deu comezo esta historia que hoxe lembramos nestas cativas, pero
emotivas, liñas.Mimina e Isaac (Sada 1944)
Xosé Díaz
Fermoso texto, para unha historia máis fermosa aínda.
ResponderEliminarAgrademendo a Mimina, e con ela ao resto das mulleres que apuntalaron o proxecto do Laboratorio de Formas, Sargadelos, O Castro...