Emma Pedreira, Isaac Díaz Pardo, colaxes e palabra

techocolatecafe (obra de Emma Pedreira)

Rematamos este ano 2020, centenario do nacemento de Isaac Díaz Pardo, dun xeito especial: coa voz e a arte dunha da persoas máis relevantes da escrita galega contemporánea, con Emma Pedreira. Sen dúbida é unha das escritoras máis laureadas dos tempos modernos, pois ela sabe rachar moldes coa súa narrativa, combinar distintos estilos literarios nun mesmo texto, ceibar o verso para non soamente facelo libre senón, asemade, para crear interpretacións diversas... 

Absurdo sería achegar aquí o seu currículo de honores, pois malia a súa "mocidade" é unha persoa prolífica e innovadora. tanto que incluso destina o seu tempo creativo á palabra e ás artes plásticas. As súas colaxes, fabulosas, non están carentes de significados directos e, incluso, de metalinguaxes surrealistas. Coñecemos, por exemplo, aquelas publicadas na obra O elo, que recenden a rituais antigos, a feitos antropolóxicos, a misterios e incluso "bruxaría". Porque, digámolo así de simple, Emma en calquera das súas disciplinas non é convencional, incluso busca a provocación e, en boa parte dos casos, o sorriso ou gargallada cando non o exercicio reflexivo.

Por iso Emma, comprometida coas persoas que se comprometeron con este país, gusta de traer até esta ágora das artes e das letras un relato e unha composición artística totalmente engarzados entre si. Da colaxe, e a xeito de comentario, sinala que está composta dunha "folla que non é árbore do té, papel de origami xaponés con trama semellante á da louza d'O Castro, poema de Luz Pozo en homenaxe a Luís Seoane, anaco dun azulexo da cociña vella e símbolo do Telurio".

Previas os nosas beizóns, e ao desexo comunitario dun estupendo 2021, deixamos aquí ambas obras...

[techocolatecafé

Levaba polo corredor unha cunca mediana de macela. Canta, nena, canta, dicíame e así sabía que non ía bebéndolla. Tamén cantaba ou falaba para afastar as sombras dun corredor de once pasos e medio.

Na casa estaba a louza de diario, a boa, do Castro, dunha xeometría verde e

-aínda nunca-

 a suspirada.

Co meu primeiro premio importante merqueille á miña nai un xogo de té de Sargadelos. Escollímolo peza a peza. E se rompe? Se rompe repetirase nun bucle o seu estralar e haberá quen coza

o eco da cunca repetida.

                      

Esta pedra, dicía Pepita, esta pedra

e tintinaba coa uña no cu finísimo e branco do caolín amasado.

Hai unha pedra para cada cunca: dedaliño de café e que poida ler as letras ao seu través,

máis armada, branco e brillo de dente de lobo para o té

e que faga perlita cando deite a auga e, despois, grande a do chocolate,

que queden as paredes como se fose un magma marrón e fría a louza

e fervente o río mesto como se viñese do infortunio.

A chocolateira antiga foi o único que non rompeu do chineiro naquel terremoto.

quedou alí, altísima entre os vasos de nocilla.

 

Aprendín a ler os pousos de (doer)te

nunha xícara da voda de meus pais e mamá dixo que non había papel máis fino para termar da verdade e da mentira que aquela porcelana e que,

se asomas ás cunquiñas chinesas hai unha muller tranquila que deita un sorriso amable

e eu

son quen mira ao trasluz a cunca do Castro e aínda vexo a última lágrima da macela

esvarar

e atrás, 1990, e ningún sorriso en concreto.



Emma Pedreira

Comentarios

Publicar un comentario

Publicacións populares deste blog

Por ti, Isaac, volveriámolo facer!

UNHA MANDA DE ANTONIO QUESADA RODRÍGUEZ PARA ISAAC DÍAZ PARDO

Ana de Vilatuxe, Isaac e a tecelá de soños